Blizzard oficiálně oznámil přípravu nového datadisku s názvem Wrath of the Lich King. V novém datadisku se objeví spousta žhavých novinek. Na této stránce si je podrobně představíme. Datum vydání není jasný, ale Xzone již zahájilo příjem předobjednávek na nový datadisk. Cenu určili na 1299,- Kč, může se však ještě změnit. Hru si můžete předobjednat zde. Ledovcový kontinent Northrend se bude nacházet na severu Azerothu, a svou rozlohou bude o něco málo větší než Outland. Narozdíl od Outlandu, bude možno do Northrendu vstoupit na dvou místech, buď Borean Tundra na západě nebo Howling Fjord na východě tohoto kontinentu. Do Northrendu budou jezdit lodě z přístavů v Kalimdoru a Eastern Kingdoms. Skládat se bude z deseti zemí, které si můžete prohlédnout na mapě. Northrend bude přístupný všem hráčům, ale co se týče nepřátel, úkolů a instancí, bude určen hráčům na levelu 68 a vyšším. Grafických inovací bude hned několik, předně to budou sněhové vánice a bouře, ale také neustále hořící lesy a další. Země Northrendu jsou plně zasněžené pouze na pobřeží, dále do vnitrozemí se krajina "otepluje" a proto zde najdeme také různorodé lokace plné lesů a křovin. Dále se můžete těšit na nepřátelskou rasu Vrykulů, podobající se Vikingům, spřátelené Tuskarry a sněhové obry. Death Knight bude první hrdinské povolání v historii World of Warcraftu. Bude kombinovat schopnosti tanka s udílením poškození (damage) a bude nosit plátovou (plate) zbroj. Pravděpodobně bude při tankováni použivat obouruční zbraň nebo dvě jednoruční zbraně. Jeho síla nebude ukrytá ani v maně, ani v hněvu (rage), ale v runách, které vkládá do své zbraně. Existujou tři různé druhy run: Krvavé, Nesvaté a Mrazivé. Jeho ability budou závislé na kombinaci run. Kombinovat může maximálně 6 run (např. 6 nesvatých, nebo 2 nesvaté, 2 mrazivé a 2 krvavé). Můžete měnit runy a tím styl hry (buď tank nebo dps a nebo kombinace obojího s měnší silou). Kouzla budou fungovat tak, že použijete nějaké kouzlo, na které je potřeba například 1 krvavá runa a ta má pak cooldown. Death Knight bude mít v talentech možnost snížení coldownu u run, talentové stromy budou: Unholy, Blood aFrost. Death Knight bude dostupný hráčům na vyšším levelu někdy kolem 55-60, po splnění série úkolů. Nebude se expit od levelu 1, ale bude dostupný rovnou na vysokém levelu (ještě není přesně určen) Unholy Embrace: Cíl je na 6 sekund potažen temnotou, která mu znemožní léčení a obdrží zranění za 50% velikosti healu namísto toho, aby se doléčil, to samé platí i pro štít (Power Word: Shield), u kterého je to zranění za 50% jeho absorpční schopnosti. Instantní abilita a má cooldown 5 minut. Cíl, který dostal Unholy Embrace je proti němu imunní na 1 minutu. Army of the Dead: Abilita, kterou jste mohli vidět v traileru, způsobí povstání několika nemrtvých, kteří pak bojují po Vašem boku. Hlavním městem Northrendu bude Dalaran. Ano, je to tak, kouzelníci společenství Kirin Tor v čele s Rhoninem, vyvolali mocné síly, aby Dalaran přesunuli do Northrendu, a mohli pokračovat ve své válce proti Modré Dračí Letce a Pohromě. V Northrendu půjde létat na vašich létajících mountech! Takže vaše pečlivě našetřené goldíky nepřijdou na zmar . Datadisk přinese 10 nových venkovních bojišť, Lake Wintergrass bude jedním z nich. Oblast zhruba velikosti Westfallu bude kombinovat world PvP s novinkami jako jsou zničitelné budovy a dobývací stroje, mezi které patří například Meat Wagon, či Steam Tank. Bojiště budou určena hráčům na levelu 68 a vyšším, stejně jako kontinent Northrend. Za plnění úkolů v bojištích budete přidávat bonusy své straně. Role hrdinů, které jsme mohli poznat ve Warcraftu III a předchozích dílech, se od té doby vyvinuli, nebo změnili. Teď si řekneme co právě naší hrdinové dělají . Nový datadisk zvýší maximální level z 70 na 80. Tohoto levelu budete moci dosáhnout v zemích Northrendu. Také bude zvýšen maximální skill v profesích na 450, což sebou přinese spoustu nových zajímavých receptů, designů a vzorů. Mezi profese přibude Inscription. Díky profesi Inscription budete moci vyrábět nové předměty a permanentně vylepšit svá kouzla, například načasovat fireball, nebo kritický poměr uzdravovacího kouzla. Nebude to však fungovat jako Enchanting, budete vytvářet speciální svitky (scrolls), které pak budete moct prodávat v Aukci. Utgarde Keep bude dungeon se dvěma křídly: první křídlo, je zároveň taky první instancí do, které se mohou hráči datadisku vydat, někde kolem levelu 70. Druhé křídlo bude instance s názvem "Utgarde Pinnacle", dostupná pro hráče na levelu 80. Obě instance budou mít normální i hrdinský (heroic) mód. Instance bude obývaná Vrykuly. Utgarde keep se bude nacházet v Howling Fjord, lokaci v jihovýchodním cípu Northrendu. Nexus bude dungeon se třemi křídly: první křídlo bude instance pro 5 lidí, určena hráčům okolo levelu 70. Bude taky první instancí pro hráče vstupující do Northrendu přes Borean Tundru. Druhé křídlo bude instance určena hráčům na levelu 80. Třetí křídlo bude pak raid pro 25 lidí, ve kterém se střetnete s jedním s dračích aspektů, Malygosem Modrým. V jeskyních času přibude další instance; Caverns of Time: Culling of Stratholme, bude určena pro 5 hráčů na levelu 80. Budete cestovat časem do doby, kdy byl Arthas ještě paladinem a společně s ním se budete snažit zbavit město nemrtvých. Prvním potvrzeným bossem je Mal'Ganis, kterého ste mohli vidět ve hře Warcraft 3. Mal'Ganis bude finálním bossem této instance. Naxxramas bude první dungeon, který se přestěhuje do Northrendu. Bude určen pro 25 hráčů na levelu 80. Bude to první raid instance v datadisku. Důvod byl prostý, Blizzard chce aby co nejvíce lidí mělo možnost vidět jeden z nejlepších dungeonů vůbec. Některé části budou přepracovány aby seděly 25ti lidem. Blizzard se chystá zveřejnit více informací o dalších dungeonech v příštích měsících. Můžeme se těšit na dungeony a instance pro 5, 10 a 25 lidí.Popis
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Nový kontinent: Northrend
Inovace grafiky
Hrdinské povolání: Death Knight
V budoucnu se můžeme těšit na další hrdinská povolání jako např. Blademaster, Demon Hunter atd. V tomto datadisku se ale objeví pouze Death Knight.Známá kouzla a ability
Hlavní město: Dalaran
Město bude neutrální, takový "Shattrath severu". Otázkou je, co se stane s bublinou na hranici Hillsbrad Foothills a Alteracu. Také není jasné, kde přesně se Dalaran bude nacházet. Objevili se spekulace, že bude "plout" nad Northrendem, což nás přivádí k další otázce, a to létající mounti.Létající mounti
Podle nových informací však nepůjde létat hned na levelu 70, ale až někdy kolem levelu 78. V Kalimdoru a Eastern Kingdoms, zatím asi ale použít nepůjdou. Blizzard na svých oficiálních fórech uvedl, že je to kvůli tomu, aby si hráči užili atmosféru každé země a ne aby ji jen rychle přeletěli na mountu, a tak by byli dlouhé hodiny práce vývojářů zbytečné.
Blizzard zatím neoznámil jestli nový datadisk přinese nové létající mounty.Rasy obývající Northrend
PvP bojiště: Lake Wintergrass
Hrdinové
Level a skill cap
Nová profese: Inscription
Instance & raidy
Utgarde Keep
Nexus
Caverns of Time: Culling of Stratholme
Naxxramas
Ostatní
Trailer
Příběh
Starý šaman Ner’zhul byl kdysi jedním z největších duchovních vůdců orků. Oklamán démonem Kil’jaedenem, uvedl do pohybu události, které vedly ke korupci orků a k vytvoření krvežíznivé hordy. Nakonec Ner’zhul odmítnul vydat svůj lid do řad plamenné legie. Pán démonů Kil’jaeden potrestal Ner’zhula za jeho otevřený odpor, ničil jeho stárnoucí tělo a mučil duši. Pak nabídnul Ner’zhulovi poslední šanci: sloužit bezpodmínečně legii nebo si vytrpět nekonečná muka. Neměl na vybranou a proto slíbil, že se podrobí Kil’jaedenovi. Ner’zhul byl znovuzrozen jako hrozný a nesmírně silný agent legie – Král Lichů. Duch Ner’zhula byl kouzelně spoután se starodávnou zbrojí a vázán k mocnému meči Mrazivý smutek. Aby Kil’jaeden zajistil poslušnost Ner’zhula, zapečetil zbroj a meč ve speciální ledové kře získané z nedostupné oblasti v Twisting Nether. Tento ledový krystal pak vpustil do nic netušícího světa Azeroth a vsadil do zamrzlé pustiny Northrend. Mezi schopnosti, které byly uděleny Králi Lichů, patřila také kontrola nad samotnou smrtí. Z ledového trůnu pak vyvolal řadu nemrtvých, kteří mu sloužili a testoval svou armádu proti nerubianům z Azjol-Nerub a jejich vůdci Anub’arakovi. Ačkoli pavoučí války už zuřili spousty let, mnoho padlých nerubianů se rychle zavázali Králi Lichů. Samotný Anub’arak byl přepaden a zabit, znovuzrozen jako hrůzostrašný pán podzemí. Zdálo se že Král Lichů dobře a věrně slouží svému pánu ve skutečnosti však měl mnohem prohnanější a lstivější plány. Za tímto účelem vytvořil malou skulinku, kterou prostrčil Mrazivý smutek a nařídil svým posluhovačům aby ho odnesli pryč z ledového trůnu. Chtěl použít meč jako návnadu pro mocného šampióna: oddaný posluhovač, který by Ner’zhula uvolnil z vězení a sloužil by jako přeprava pro jeho ducha. Zatímco Mrazivý smutek byl již nastražený čekající na vhodnou chvíli Král Lichů dál oddaně plnil pánovy přikazy. Od příchodu na Azeroth, Král Lichů vytvářel nákazu, která měla vyhladil všechny lidi a vytvořit obrovskou armádu věrně sloužící plamenné legii. Pro urychlení účinku nákazy povolal Král Lichů mocného mága Kel’thuzada, starší člen vládnoucího řádu v Dalaranu. Pod přísným pohledem Krále Lichů, vytvořil Kel’thuzad Kult Zatracených, skupina lidí, které slíbil sociální rovnost a nesmrtelnost. Uctívači rozšiřovali mor a shromaždovali spousty šílených nemrtvých. Kel’thuzad pojmenoval rostoucí armádu Pohroma, která jistě splní požadavek Krále Lichů a to vymítit lidskost. Arcimág Antonidas byl přesvědčen, že nákaza má svůj magický původ, proto vyslal kouzelnici Jainu Proudmoore aby to vyšetřila. S ní odjel taky princ Arthas Menethil, jediný syn krále Terenase. Jaina s Arthasem vystopovali a zabili služebníky Krále Lichů a taky nekromanta Kel'Thuzada, ale jeho smrt nezastavila vzestup Pohromy. Jak se boj proti nemrtvým protahoval, princova víra a trpělivost začala slábnout. I když se k Jaine a Arthasovi přidal legendární paladin Uther Lightbringer, přijeli příliš pozdě do Stratholmu na to, aby se jim podařilo zastavit šířící se nákazu. Arthas si uvědomil, že se nevinní vesničané nevyhnutelně pojí k rostoucím řadám nemrtvých. Arthas vydal příkaz k očistě města a zabití všech lidí předtím než by mohli být zdrojem Pohromy. Uther odmítnul, Arthas ho prohlásil zrádcem a rozpustil Řád Stříbrné Ruky. Uther a většina jeho vojska opustila vesnici v odporu, Jaina, zděšená rozhodnutím Arthase, udělala totéž. Navzdory ztrátě podpůrných sil, Arthas uskutečnil svůj plán, vypálil domy a pozabíjel lidi. Něco se v něm ten den změnilo, Arthas nechal většinu své lidskosti v hořicích rozvalinách města. Princ se pak rozhodl, že musí zastavit Pohromu za každou cenu. Stopoval zdroj moru až do Northrendu. S těžkým srdcem a odhodláním se vydal princ Arthas do zasněžené střechy světa, kde našel svého dávného přítele trpaslíka Muradina Bronzebearda. Muradin pátral po legendárním runovém meči: meči nazývaném Mrazivý Smutek. Arthas byl rozhodnut vyhledat meč a použít ho proti Pohromě. Král Terenas stáhl všechny síly z Northrendu, včetně Arthase. Dříve než však mohli odplout Arthas tajně najal žoldáky a přikázal jim aby spálili lodě. Dovedl své vojsko k lodím a fiktivně se zatvářil překvapeně, poručil vojsku aby zabili žoldáky. Arthas věřil, že tak zachránil svůj lid. Arthas a Muradin našli meč, na kterém stálo, že ten kdo jej nosí bude mít nadpozemskou moc, ale za tuhle cenu: jakmile ostří projde tělem, zanechá jizvu i na duši. Navzdory varování a Muradinovým protestům se Arthas zavázal, že by zaplatil čímkoliv jen aby mohl vlastnit meč. Princ unáhleně uvolnil meč z ledové kry, čímž způsobil Muradinovi smrt. Meč zničil to co zbylo z jeho lidskosti. Arthas nemohl tušit, že původem patří meč Králi Lichů, a taky nemohl vědět, že meč má schopnosti, které mu udělil sám Ner'zhul: dokázal vysát duši. S mečem v ruce a temnotou ve svém srdci potuloval Arthas zmrzlou pustinou, aby vyslyšel volání svého nového pána. Všichni v Lordaeronu se radovali s princova triumfálního návratu, ale jejich radost neměla dlouhého trvání. Arthas poklekl před svého otce, zanedlouho byl už však král Terenas mrtev. Na příkaz Krále Lichů, Arthas zabil svého rádce, Uthera Lightbringera, a shromáždil zbytky Kel'thuzada. Když Arthas skončil, bylo hlavní město, dříve koruna lidskosti, jen tichou pustinou plnou smrti a zoufalství. Rytíř smrti Arthas napochodoval se svou armádou nemrtvých skrz lesy Quel'Thalasu přímo do Silvermoonu. Arthas použil Sluneční Studnu k oživení Kel'thuzada jako Liche. Kel'thuzad postupně otevřel brány Archimondovi, mocný pán démonů Plamenné Legie. Archimonde při svém příchodu řekl, že užitečnost Krále Lichů je u svého konce. Zatímco Archimonde sledoval cíle legie, Arthas cestoval do Kalimdoru, kde se setkal s Illidanem Stormragem. Třetí Válka skončila zánikem Archimonda a síly legie byly roztroušeny. Když se Arthas vrátil do Lordaeronu, měl vize a slábnul. Musel se ihned vrátit zpět do Northrendu, ale narazil na skupinku elfů: pozůstalí Quel'Thalasu. Elfové se přidali k Illidanovi a společně chtěli zničit Ledový Trůn. Pán Podzemí Anub'arak ukázal Arthasovi podzemní chodby díky kterým se mohl k Ledovému Trůnu dostat rychle. Arthas vyšel z podzemí ale musel čelit Illidanovi, který se stál démonem. Illidan sjednal boj muže proti muži, Mrazivý Smutek proti Twin Blades of Azzinoth. Nakonec však démona porazil a nechal ho ležet zkrvaveného ve sněhu jak postupoval dál, hlouběji ke Králi Lichů. Někteří říkají, že Arthas ještě ovládal sebe sama, když stoupal schody Ledového Trůnu; ostatní tvrdí, že byl monstrem Krále Lichů od doby kdy do ruky vzal Mrazivý Smutek. Ať tak nebo tak, jak Arthas došel nahoru uslyšel hlas. "Vrať meč", poroučel Král Lichů. "Dokonči kruh. Pusť mě z tohoto vězení!". S hněvem Arthas roztříštil Ledový Trůn a nasadil si helmu Ner'zhula, čímž zpečetil svoje spojení s Králem Lichů. "Teď, jsme jeden."Vzestup Krále Lichů
Kapitola první
Prokletí Ner'zhula
Kapitola druhá
Vymáhání Mrazivého Smutku
Kapitola třetí
Roztříštění Ledového Trůnu