Profese
Druid je ochránce světa a pán přírody s obrovským repertoárem schopností. Druid dává hráčům na výběr několik hracích stylů, v normální formě je kouzelník, který může bojovat s kouzly nebo se zbraněmi. V medvědí formě se stává warriorem. Zatímco v kočičí formě roguem s energy barem a stealthem. Druid může také převzít roli léčitele, není sice už tak všestranný jako třeba priest, ale jinak je velmi schopný léčitel. Kouzla jsou orientovaná na hojení za určitý čas. Dostupný pro Rasy: Night Elf, Tauren I když je druid schopný nosit pouze látkovou (cloth) nebo v lepším případě koženou (leather) zbroj, stává se z něj po získání Dire Bear Formy velice schopný tank s množstvím výhod. Sice není tak všestraný a nedisponuje tolika abilitami jako Warrior, to ale vůbec neznamená, že je jako tank využíván jen málokdy, právě naopak v některých situacích je preferován druid před ostatními tanky. Druid má více armor, zdraví a dodge než srovnatelně vybavený warrior, ale zato postrádá šanci na block a parry. Druid je imunní na Polymorph a Mind Control efekty, a je také chráněn proti odzbrojení (disarm). Díky abilitě Feral Charge, se může efektivně dostat ke svému cíli (pokud je například odkopnut) a to každých 15 sekund i v combatu. Druid má daleko větší poškození než warrior a díky schopnosti efektivně získávat rage může mít v některých situacích o hodně větší threat než warrior. Druid je také daleko lepší v otázce tankování více cílů zároveň, ačkoliv Protection Paladin je opravdový mistr v tomto oboru. Druid nemůže nosit štít a také nemůže blokovat (block) nebo vykrýt (parry) útoky svých nepřátel, proto se spoléhá na velký armor a šanci na dodge. Díky tomu, že nemá žádné ability typu "shield block", musí se na "crushing blow" útoky připravit s velkým množstvím zdraví a armoru. Druid také postrádá jakoukoliv možnost vyhnout se "fear" efektům, ačkoliv díky talentu Primal Tenacity získá 15% šanci na jejich resist. V medvědí formě nemůže používat žádné potiony, healthstony a další podobné itemy, a přeměna z formy je někdy velmi riskantní. Vysoký armor vás však neochrání před magickými útoky. Maximální množství armoru, kterého můžete dosáhnout, někdy také označováno jako "Armor Cap" je 35880 Armor (snížené poškození o 75%). Pokud dosáhnete tohoto čísla, raději se orientujte na ostatní vlastnosti jako zdraví a šanci na dodge. Budete potřebovat 490 Defense, aby jste byli imunní na kritický úder od raid bossů. Nejlehčí způsob jak toho dosáhnout je dát 3 bodíky do talentu Survival of the Fittest (= ~75 Defense/ -3%) a potom už jen získat zbylých 65 Defense ( -2.6%). Celkem 415 Defense i s talentem. Většina itemů má buď modré nebo červené sockety. Doporučuju dát Shifting Nightseyegem a nebo pokud máte z nějakého důvodu málo hp tak Solid Star of Elune gem. Enchanty na staminu a agility. Co se meta gemu týče, doporučuju Powerful Earthstorm Diamond. Elixir of Major Agility + Elixir of Major Fortitude což vám dá dohromady 2.37% šanci na dodge, 2.3% šanci na crit a 250hp. Jídlo Warp Burger nebo Spicy Crawdad, ale je těžké na to shánět materiál. Asi něco jako tohle: 0/47/14. Talenty v restoration stromě jsou důležité, např. Furor přeměníte se a máte 10 rage v kombinaci s Intensity získáte před začátkem boje 40 rage! Talent Naturalist zvyšuje poškození o 10% = větší threat, a Omen of Clarity je jasný kdo by nechtěl zadarmo mangle nebo maul ? Curse (prokletí), Poison (jed) Hunter (Lovec) je smrtící střelec, schopný zabíjet nepřátele z velké dálky s puškou nebo lukem. Může sledovat nepřátele, nebo je díky pastím znehybnit, zpomalit či dokonce zranit. Hunter je také pán zvířat, schopný ochočit si zvíře, které mu pak slouží jako strážce. Může nosit dokonce i kovovou zbroj a používat dual-wield. Vyniká ve vysokém poškození a díky své účinnosti na velkou vzdálenost a kouzlo Misdirection je také dobrý k přivolání nepřátel. Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Dwarf, Night Elf, Orc, Tauren, Troll
Povolání - Druid
Přednosti
Slabiny
Všeobecné informace
Standardní Bary: Životy / Mana | Životy / Rage (Bear form) | Životy / Energy (Cat form)Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather)
Dostupné zbraně: Staves, Maces, Daggers, Fist WeaponsCo je důležité se naučit
Druid jako tank
Výhody druida jako tanka
Nevýhody druida jako tanka
Armor Cap
Imunita na kritický úder
Gemy & enchanty
Potiony & jídlo
Talenty
Startovní atributy
Rasa
Strength
Agility
Stamina
Intellect
Spirit
Health
Mana
Armor
Temný Elf
18
25
19
22
22
53
100
55
Tauren
26
15
22
17
24
74
67
35
Negativní efekty, které druid dokáže odstranit
Hunter
Přednosti
Slabiny
Všeobecné informace
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail)
Dostupné zbraně: Axes, Daggers, Ranged, Fist Weapons, Polearms, Staves, SwordsCo je důležité se naučit
Startovní atributy
Rasa
Strength
Agility
Stamina
Intellect
Spirit
Health
Mana
Armor
Dwarf
22
19
24
19
20
86
84
40
Night Elf
17
28
20
20
21
46
85
58
Orc
23
20
23
17
24
76
82
42
Tauren
25
18
23
15
23
80
80
38
Troll
21
25
22
16
22
66
81
52
Blood Elf
17
25
19
24
20
45
145
54
Draenei
21
20
20
21
23
46
100
42
Mage (Mág) vládne nad elementy ohně, ledu, a tajemna aby zničil nebo neutralizoval své nepřátele. Je to povolání, které exceluje v masivním poškození do jednoho nebo i více nepřátel najednou. Může posílit kouzelné schopnosti spojenců, vytvořit jídlo a pití pro spojence a dokonce se přemisťovat na velké vzdálenosti, díky tajemným portálům. Jeho arzenál zahrnuje silná kouzla pro ovládání davu (CC), také ability, díky kterým si dokáže udržet nepřátelé od těla. Dostupný pro Rasy: Human, Gnome, Undead, Troll, Blood Elf, Draenei
Mage
Přednosti
Slabiny
Všeobecné informace
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: Staves, Wands, Daggers, One hand swordsCo je důležité se naučit
Startovní atributy
Rasa
Strength
Agility
Stamina
Intellect
Spirit
Health
Mana
Armor
Human
20
20
20
23
23
52
165
45
Gnome
15
23
19
27
22
51
225
51
Troll
21
22
21
19
23
62
119
49
Undead
19
18
21
21
27
62
135
41
Blood Elf
17
22
18
27
21
50
225
50
Draenei
21
17
19
24
24
51
180
39
Negativní efekty, které mage dokáže odstranit
Curse (prokletí)
Paladin
Paladin je odpradávna strážce posvátného světla, zaměřený na boj proti nemrtvým a démonům. Dokáže podporovat spojence díky různorodosti kouzel a abilit. Vlastní aury a blessingy, které dokáží ochraňovat nebo jinak posilovat spojence. Nosí těžkou zbroj takže přežije mnoho děsivých ran zatímco léčí partu. Paladina je opravdu těžké zabít, vlastní totiž spoustu obranných schopností a dokáže se velmi efektivně léčit i když na něj útočí více nepřátel najednou.
Přednosti
- Může nosit všechnu zbroj a mnoho typů zbraní
- Může léčit a oživovat své spojence
- Vlastní aury, blessingy a sealy, které podporují partu
- Může si vyčarovat Válečného koně
- Může se obětovat ve prospěch party a zabránit tak totálnímu neúspěchu
Slabiny
- Omezené možnosti při boji na dálku
- Velmi závislý na maně
- Omezené množství abilit a kouzel pro zneškodnění nepřátel (spoléhá se na zbraň)
Všeobecné informace
Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Human, Dwarf
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail), Plátová (Plate)
Dostupné zbraně: Polearms, Maces, Swords, Axes
Co je důležité se naučit
- Jak dobře využít blessingy a aury
- Používat blessingy na každého člena party
- Pokud zastáváte funkci léčitele, tak se naučit efektvině léčit
Startovní atributy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Health | Mana | Armor |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Human | 22 | 20 | 22 | 20 | 22 | 58 | 80 | 42 |
Dwarf | 24 | 16 | 25 | 19 | 20 | 88 | 79 | 34 |
Blood Elf | 19 | 22 | 20 | 24 | 20 | 38 | 140 | 48 |
Draenei | 23 | 17 | 21 | 21 | 23 | 48 | 95 | 48 |
Negativní efekty, které paladin dokáže odstranit
Magic (magické), Disease (nákaza), Poison (jed)
Priest (Kněz) exceluje v léčení a obnově ztracených životů, záchraně zraněných spojenců, a dokonce vzkříšení padlých spolubojovníků. Díky různorodosti léčebných, obranných a podpůrných kouzel se hodí především do party. To ale neznamená, že je omezen pouze na léčení, může totiž také sesílat hněv na své nepřátele a to za pomoci stínové nebo svaté magie. Priest je různorodé a silné povolání, vhodné do každé party, schopné plnit více úloh najednou. Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Human, Dwarf, Night Elf, Troll, Undead Magic (magické), Disease (nákaza) U priesta má každá rasa speciální kouzlo, které ostatní rasy nemají. Je to jeden z faktorů, ke kterému by jste měli přihlížet při výběru rasy pro priesta. Zde je přehled těchto kouzel.Priest
Přednosti
Slabiny
Všeobecné informace
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: 1H Maces, Daggers, Staves, WandsCo je důležité se naučit
Startovní atributy
Rasa
Strength
Agility
Stamina
Intellect
Spirit
Health
Mana
Armor
Human
20
20
20
24
24
52
160
45
Dwarf
22
16
23
21
22
82
145
37
Night Elf
17
25
19
22
23
51
160
55
Troll
21
22
21
18
24
62
128
49
Undead
19
18
21
20
28
62
130
41
Blood Elf
17
22
18
24
22
50
220
49
Draenei
21
17
19
23
25
51
175
39
Negativní efekty, které priest dokáže odstranit
Speciální rasová kouzla
Rasa
Název kouzla
Popis kouzla
Blood Elf/Undead
Touch of Weakness
Zraní melee útočníka a sníží jeho poškození vůči vám
Draenei
Symbol of Hope
Posílí morálku v partě a všem jednotkám se bude mana dobíjet rychleji po dobu 15 sec
Human/Dwarf
Desperate Prayer
Instantní heal, bez many, 10 minut cooldown
Troll
Hex of Weakness
Snížuje poškození způsobované nepřítelem a efektivnost healu o 20%
Night Elf
Starshards
Vyšle déšť, který zraňuje nepřítele po dobu 15 sec
Blood Elf
Consume Magic
Odstraní 1 buff z priesta a vrátí mu manu. Použitelné pouze na buffy od priesta
Undead
Devouring Plague
Nakazí cíl a působí mu poškození po dobu 24 sec. Způsobené poškození léčí priesta
Draenei/Dwarf
Chastise
Poškodí cíl svatou magií a omráčí ho na 2 sekundy
Human
Feedback
Každé kouzlo proti priestovi vysaje utočníkovi manu a způsobí mu poškození
Troll
Shadowguard
Vytvoří štít kolem priesta, každý útok na priesta zraní útočníka. Trvá 10 min
Night Elf
Elune's Grace
Sníží šanci, že budete zasaženi melee nebo ranged útokem o 20% po dobu 15 sekund
Rogue
Rogue (Podvodník) je povolání, které vyniká v masivním poškození (dmg). Je to mistr překvapení, dokáže se skrýt před zraky svých nepřátel a pak je napadnout ze stínů. Rogue dokáže také vytvářet jedy, které poškozují, zpomalují nebo jinak zmrzačí nepřátele a sníží tak jejich efektivnost v bitvě. V partě je užitečný nejen díky svému masivnímu poškození a jedům ale také díky tomu, že dokáže otevřít zamčené truhly a odhalit nastražené pasti.
Přednosti
- Abilita Stealth mu dovoluje dostat se na různá místa snáze než ostatní
- Může vytvářet jedy a poškodit nebo zpomalit nepřátele
- Velmi vysoké poškození v boji na blízko
- Dokáže páčit zámky
- Dokáže velmi efektně utéct z boje díky abilitám Vanish, Sprint a Blind
Slabiny
- Nemůže se sám léčit
- Může nosit pouze látkovou a koženou zbroj
- Nevlastní žádná podpůrná kouzla
Všeobecné informace
Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Human, Dwarf, Night Elf, Gnome, Orc, Troll, Undead
Standardní Bary: Životy / Energy
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather)
Dostupné zbraně: Daggers, 1h Swords & Maces, Fist Weapons, Všechny ranged
Co je důležité se naučit
- Umět dobře využívat stealth
- Být rychlý, nedovolit svému nepříteli uniknout
- Správně využívat všechny dostupná komba
- Hlídat si aggro. S takto velkým poškozením je přebrání aggra velmi jednoduché.
Startovní atributy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Armor | Health |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Human | 21 | 23 | 21 | 20 | 21 | 48 | 55 |
Dwarf | 23 | 19 | 24 | 19 | 19 | 40 | 85 |
Night Elf | 18 | 28 | 20 | 20 | 20 | 58 | 45 |
Gnome | 16 | 26 | 20 | 24 | 20 | 54 | 45 |
Orc | 24 | 20 | 13 | 17 | 23 | 42 | 75 |
Troll | 22 | 25 | 22 | 16 | 21 | 49 | 52 |
Undead | 20 | 21 | 22 | 18 | 25 | 44 | 65 |
Blood Elf | 18 | 25 | 19 | 24 | 19 | 54 | 44 |
Shaman
Shaman (Šaman) je duchovní vůdce svých kmenů a klanů. Dokáže léčit nebo podporovat spojence za pomocí kouzel a totemů. Může nosit střední zbroj a dokonce masivní obouruční zbraně. Staré přísloví "všeuměl, mistr v ničem" nejlépe popisuje šamana, je to jediné skutečně "hybrid" povolání. I když nevyniká v žádném aspektu svého repertoáru, v partě je užitečný. Hledáte support healera? Off-tanka? Dalšího damage-dealera? Šaman to může poskytnout. Má hodně užitečných kouzel pro podporu party.
Přednosti
- Může nosit i kovové brnění, což je vhodné pro boj z blízka
- Může léčit a oživovat spojence
- Může se přeměnit na Ghost Wolfa a pohybovat se rychleji
- Vlastní Earth, Fire, Air a Water totemy
- Může bežet po vodě, nebo neomezeně dlouho dýchat pod ní
- Má k dispozici instatntí kouzla, které můžou i zpomalit protivníka
Slabiny
- Většina totemů má málo zdraví, takže se dají lehce zničit
- Velmi závislý na maně
- Nevlastní žádné dlouhotrvající buffy
Všeobecné informace
Dostupný pro Rasy: Draenei, Orc, Tauren, Troll
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail)
Dostupné zbraně: Staves, Fist Weapons, 1H Axes & Maces
Zbraně dostupné v talentech: Dual Wield, 2H Axes & Maces
Co je důležité se naučit
- Umět dobře léčit
- Správně využívat všechny totemy a kouzla
Startovní atributy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Health | Mana | Armor |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orc | 24 | 17 | 23 | 18 | 25 | 77 | 73 | 48 |
Tauren | 25 | 18 | 23 | 16 | 24 | 81 | 71 | 44 |
Troll | 22 | 22 | 22 | 17 | 23 | 67 | 72 | 58 |
Draenei | 22 | 17 | 20 | 22 | 24 | 47 | 105 | 36 |
Warlock
Warlock (Černokněžník) je mistr stínových, ohnivých a démonických sil. Ačkoli je to silný kouzelník s ohromnou ničící silou dokáže využít démonické síly tak, aby pomáhaly spojencům. Jeho hlavní síla je v poškození za určitý čas a v debuffech. Prokletí mají různé účinky, a k většímu poškození mu ještě pomáhá pet, který mu navíc poskytuje nová kouzla a buffy. Warlock může také ovládnout humanoidy, elementály a démony za pomocí kouzel Banish a Seduction.
Přednosti
- Může vyvolat a ovládat démony
- Může vytvořit Healthstone, kámen, který po použití vyléčí životy
- Může přivolat ostatní členy party díky kouzlu Ritual of Summoning
- Může si vyčarovat Démonického koně
- Díky kouzlu fear může na krátkou chvíli neutralizovat nepřítele
- Je schopen sát životy protivníků a tím doplňovat své vlastní
Slabiny
- Některá kouzla potřebují Soul Shardy
- Může nosit pouze látkovou zbroj
- Omezené možnosti při boji na blízko
Všeobecné informace
Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Human, Gnome, Orc, Undead
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: Daggers, Wands, 1h Swords, Staves
Talenty
Přemýšleli jste kam dát své talenty tak, aby to bylo co nejvýhodnější? Nevíte jestli je talent dobrý na PvP nebo se spíš hodí na PvE? Nebo jste si jen zkrátka nevěděli rady s překladem? Pak právě pro vás je tady naše nová Talent Guide.
Co je důležité se naučit
- Jak si rozdělit aggro mezi peta a sebe
- Jak efektivně sbírat a používat Soul Shardy
Startovní atributy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Health | Mana | Armor |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Human | 20 | 20 | 21 | 22 | 23 | 53 | 140 | 45 |
Gnome | 15 | 23 | 20 | 26 | 22 | 43 | 200 | 51 |
Orc | 23 | 17 | 23 | 19 | 25 | 73 | 109 | 39 |
Undead | 19 | 18 | 22 | 20 | 27 | 63 | 110 | 41 |
Blood Elf | 17 | 22 | 19 | 26 | 21 | 42 | 197 | 49 |
Negativní efekty, které warlock dokáže odstranit
Magic (magické) - za pomocí peta Felhunter
Warrior
Warrior (Válečník) může být tank chráněný štítem, schopný odolávat velkému množství poškození, ale také mocný damage-dealer, který dokáže zabít protivníka v jediném odvetném úderu. Jeho útoky nejsou zaměřeny pouze na poškození, dokáže také zmrzačit nebo zpomalit své nepřátele. Vlastní několik typů bojových pokřiku, které podporují partu a taky dokáže měnit své postoje podle způsobu boje. S každým úderem se zvyšuje hladina hněvu, kterou používá jako manu.
Přednosti
- Může nosit všechny zbroje a všechny zbraně (kromě wand)
- V boji vydrží více než jakákoliv jiná postava
- Specializace pro boj na blízko
- Velké možnosti boje díky postojům
Slabiny
- Nemůže se sám lečít
- Velmi závislý na vybavení
- Omezené možnosti při boji na dálku
Všeobecné informace
Dostupný pro Rasy: Všechny (kromě Blood Elfů)
Standardní Bary: Životy / Rage
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail), Plátová (Plate)
Dostupné zbraně: Všechny (až na Wand)
Co je důležité se naučit
- Jak si udržovat aggro (pokud plánujete být tank)
- Jak efektivně a rychle sbírat Rage
Startovní atributy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Health | Armor |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Human | 23 | 20 | 22 | 20 | 21 | 60 | 47 |
Dwarf | 25 | 16 | 25 | 19 | 19 | 90 | 34 |
Night Elf | 20 | 25 | 21 | 20 | 20 | 50 | 57 |
Gnome | 18 | 23 | 21 | 24 | 20 | 50 | 53 |
Orc | 26 | 17 | 24 | 17 | 23 | 80 | 36 |
Tauren | 28 | 15 | 24 | 15 | 22 | 84 | 32 |
Troll | 24 | 22 | 23 | 16 | 21 | 70 | 51 |
Undead | 22 | 18 | 23 | 18 | 25 | 70 | 43 |
Draenei | 24 | 17 | 21 | 21 | 22 | 50 | 36 |
Zdroj: