Jdi na obsah Jdi na menu

Profese

24. 11. 2009

Povolání - Druid

Druid je ochránce světa a pán přírody s obrovským repertoárem schopností. Druid dává hráčům na výběr několik hracích stylů, v normální formě je kouzelník, který může bojovat s kouzly nebo se zbraněmi. V medvědí formě se stává warriorem. Zatímco v kočičí formě roguem s energy barem a stealthem. Druid může také převzít roli léčitele, není sice už tak všestranný jako třeba priest, ale jinak je velmi schopný léčitel. Kouzla jsou orientovaná na hojení za určitý čas.

Přednosti

  • Různorodost bojových stylů díky formám
  • Rychlý přístup k cestovní formě
  • Může léčit a oživovat v průběhu boje
  • Vlastní nejsilnější podpůrné kouzlo, které je užitečné všem povoláním
  • Může létat již na levelu 68 díky létající formě

Slabiny

  • Zvířecí formy nejsou tak všestranné jako jejich protějšky
  • Může nosit jen látkovou a koženou zbroj
  • Nemožnost kouzlit v různých formách

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Night Elf, Tauren
Standardní Bary: Životy / Mana | Životy / Rage (Bear form) | Životy / Energy (Cat form)Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather)
Dostupné zbraně: Staves, Maces, Daggers, Fist Weapons

Co je důležité se naučit

  • Kdy a jak využít různé zvířecí formy
  • Dopodrobna poznat možnosti všech forem

Druid jako tank 

I když je druid schopný nosit pouze látkovou (cloth) nebo v lepším případě koženou (leather) zbroj, stává se z něj po získání Dire Bear Formy velice schopný tank s množstvím výhod. Sice není tak všestraný a nedisponuje tolika abilitami jako Warrior, to ale vůbec neznamená, že je jako tank využíván jen málokdy, právě naopak v některých situacích je preferován druid před ostatními tanky.

Výhody druida jako tanka

Druid má více armor, zdraví a dodge než srovnatelně vybavený warrior, ale zato postrádá šanci na block a parry. Druid je imunní na Polymorph a Mind Control efekty, a je také chráněn proti odzbrojení (disarm). Díky abilitě Feral Charge, se může efektivně dostat ke svému cíli (pokud je například odkopnut) a to každých 15 sekund i v combatu. Druid má daleko větší poškození než warrior a díky schopnosti efektivně získávat rage může mít v některých situacích o hodně větší threat než warrior. Druid je také daleko lepší v otázce tankování více cílů zároveň, ačkoliv Protection Paladin je opravdový mistr v tomto oboru.

Nevýhody druida jako tanka

Druid nemůže nosit štít a také nemůže blokovat (block) nebo vykrýt (parry) útoky svých nepřátel, proto se spoléhá na velký armor a šanci na dodge. Díky tomu, že nemá žádné ability typu "shield block", musí se na "crushing blow" útoky připravit s velkým množstvím zdraví a armoru. Druid také postrádá jakoukoliv možnost vyhnout se "fear" efektům, ačkoliv díky talentu Primal Tenacity získá 15% šanci na jejich resist. V medvědí formě nemůže používat žádné potiony, healthstony a další podobné itemy, a přeměna z formy je někdy velmi riskantní. Vysoký armor vás však neochrání před magickými útoky.

Armor Cap

Maximální množství armoru, kterého můžete dosáhnout, někdy také označováno jako "Armor Cap" je 35880 Armor (snížené poškození o 75%). Pokud dosáhnete tohoto čísla, raději se orientujte na ostatní vlastnosti jako zdraví a šanci na dodge.

Imunita na kritický úder

Budete potřebovat 490 Defense, aby jste byli imunní na kritický úder od raid bossů. Nejlehčí způsob jak toho dosáhnout je dát 3 bodíky do talentu Survival of the Fittest (= ~75 Defense/ -3%) a potom už jen získat zbylých 65 Defense ( -2.6%). Celkem 415 Defense i s talentem.

Gemy & enchanty

Většina itemů má buď modré nebo červené sockety. Doporučuju dát Shifting Nightseyegem a nebo pokud máte z nějakého důvodu málo hp tak Solid Star of Elune gem. Enchanty na staminu a agility. Co se meta gemu týče, doporučuju Powerful Earthstorm Diamond.

Potiony & jídlo

Elixir of Major Agility + Elixir of Major Fortitude což vám dá dohromady 2.37% šanci na dodge, 2.3% šanci na crit a 250hp. Jídlo Warp Burger nebo Spicy Crawdad, ale je těžké na to shánět materiál.

Talenty

Asi něco jako tohle: 0/47/14. Talenty v restoration stromě jsou důležité, např. Furor přeměníte se a máte 10 rage v kombinaci s Intensity získáte před začátkem boje 40 rage! Talent Naturalist zvyšuje poškození o 10% = větší threat, a Omen of Clarity je jasný kdo by nechtěl zadarmo mangle nebo maul ? 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Temný Elf 18 25 19 22 22 53 100 55
Tauren 26 15 22 17 24 74 67 35

Negativní efekty, které druid dokáže odstranit

Curse (prokletí), Poison (jed)

 

 

 

 

Hunter

 

Hunter (Lovec) je smrtící střelec, schopný zabíjet nepřátele z velké dálky s puškou nebo lukem. Může sledovat nepřátele, nebo je díky pastím znehybnit, zpomalit či dokonce zranit. Hunter je také pán zvířat, schopný ochočit si zvíře, které mu pak slouží jako strážce. Může nosit dokonce i kovovou zbroj a používat dual-wield. Vyniká ve vysokém poškození a díky své účinnosti na velkou vzdálenost a kouzlo Misdirection je také dobrý k přivolání nepřátel.

 

Přednosti

  • Může si ochočit různá zvířata (beast)
  • Vynikající na velkou vzdálenost
  • Dokáže dobře zastavit nepřátele při útěku
  • Vyniká v tahání monster v partě a raidu
  • Vlastní pasti, které poškozují, zpomalují a dokonce znehybňují nepřátele

 

Slabiny

  • Málo abilit pro boj na blízko
  • Nemůže léčit sebe ani partu

 

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Dwarf, Night Elf, Orc, Tauren, Troll
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail)
Dostupné zbraně: Axes, Daggers, Ranged, Fist Weapons, Polearms, Staves, Swords

 

Co je důležité se naučit

  • Jak si udržet nepřátele od těla za každé situace
  • Naučit se pracovat s petem

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Dwarf 22 19 24 19 20 86 84 40
Night Elf 17 28 20 20 21 46 85 58
Orc 23 20 23 17 24 76 82 42
Tauren 25 18 23 15 23 80 80 38
Troll 21 25 22 16 22 66 81 52
Blood Elf 17 25 19 24 20 45 145 54
Draenei 21 20 20 21 23 46 100 42

 

 

Mage

 

Mage (Mág) vládne nad elementy ohně, ledu, a tajemna aby zničil nebo neutralizoval své nepřátele. Je to povolání, které exceluje v masivním poškození do jednoho nebo i více nepřátel najednou. Může posílit kouzelné schopnosti spojenců, vytvořit jídlo a pití pro spojence a dokonce se přemisťovat na velké vzdálenosti, díky tajemným portálům. Jeho arzenál zahrnuje silná kouzla pro ovládání davu (CC), také ability, díky kterým si dokáže udržet nepřátelé od těla.

 

Přednosti

  • Může vykouzlit jídlo a pítí, za pomocí kouzla Ritual of Refreshment i hromadně
  • Vlastní silná plošná kouzla
  • Může se teleportovat a vytvářet portály
  • Vlastní silná kouzla pro ovládání davu jako polymorph
  • Dokáže utéct nepřátelům díky kouzlům Blink, Frost nova a Ice armor

 

Slabiny

  • Může nosit jen látkovou zbroj
  • Je velice zranitelný v určitých situacích
  • Má velké problémy s nepřáteli, kteří jsou odolní vůči magii

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Human, Gnome, Undead, Troll, Blood Elf, Draenei 
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: Staves, Wands, Daggers, One hand swords

 

Co je důležité se naučit

  • Dobře si rozložit manu na celý boj
  • Dávat si pozor na aggro

 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Human 20 20 20 23 23 52 165 45
Gnome 15 23 19 27 22 51 225 51
Troll 21 22 21 19 23 62 119 49
Undead 19 18 21 21 27 62 135 41
Blood Elf 17 22 18 27 21 50 225 50
Draenei 21 17 19 24 24 51 180 39

Negativní efekty, které mage dokáže odstranit

Curse (prokletí)

 

 

 

Paladin

 

Paladin je odpradávna strážce posvátného světla, zaměřený na boj proti nemrtvým a démonům. Dokáže podporovat spojence díky různorodosti kouzel a abilit. Vlastní aury a blessingy, které dokáží ochraňovat nebo jinak posilovat spojence. Nosí těžkou zbroj takže přežije mnoho děsivých ran zatímco léčí partu. Paladina je opravdu těžké zabít, vlastní totiž spoustu obranných schopností a dokáže se velmi efektivně léčit i když na něj útočí více nepřátel najednou.

 

Přednosti

  • Může nosit všechnu zbroj a mnoho typů zbraní
  • Může léčit a oživovat své spojence
  • Vlastní aury, blessingy a sealy, které podporují partu
  • Může si vyčarovat Válečného koně
  • Může se obětovat ve prospěch party a zabránit tak totálnímu neúspěchu

 

Slabiny

  • Omezené možnosti při boji na dálku
  • Velmi závislý na maně
  • Omezené množství abilit a kouzel pro zneškodnění nepřátel (spoléhá se na zbraň)

 

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Human, Dwarf
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail), Plátová (Plate)
Dostupné zbraně: Polearms, Maces, Swords, Axes

 

Co je důležité se naučit

  • Jak dobře využít blessingy a aury
  • Používat blessingy na každého člena party
  • Pokud zastáváte funkci léčitele, tak se naučit efektvině léčit

 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Human 22 20 22 20 22 58 80 42
Dwarf 24 16 25 19 20 88 79 34
Blood Elf 19 22 20 24 20 38 140 48
Draenei 23 17 21 21 23 48 95 48

Negativní efekty, které paladin dokáže odstranit

Magic (magické), Disease (nákaza), Poison (jed)

 

 

 

Priest

 

Priest (Kněz) exceluje v léčení a obnově ztracených životů, záchraně zraněných spojenců, a dokonce vzkříšení padlých spolubojovníků. Díky různorodosti léčebných, obranných a podpůrných kouzel se hodí především do party. To ale neznamená, že je omezen pouze na léčení, může totiž také sesílat hněv na své nepřátele a to za pomoci stínové nebo svaté magie. Priest je různorodé a silné povolání, vhodné do každé party, schopné plnit více úloh najednou.

Přednosti

  • Může léčit a oživovat své spojence
  • Je schopný uchránit hráče před poškozením za pomocí Power Word: Shield
  • Vlastní silné podpůrné kouzlo Power Word: Fortitude
  • Může očarovat humanoidy a "odfearovat" nepřátele
  • Může kouzlit jak svatá tak stínová kouzla

Slabiny

  • Může nosit jen látkovou zbroj
  • Velmi závislý na maně

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Human, Dwarf, Night Elf, Troll, Undead
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: 1H Maces, Daggers, Staves, Wands

Co je důležité se naučit

  • Jak si správně rozložit manu
  • Jak pohotově a přesně léčit v partě

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Human 20 20 20 24 24 52 160 45
Dwarf 22 16 23 21 22 82 145 37
Night Elf 17 25 19 22 23 51 160 55
Troll 21 22 21 18 24 62 128 49
Undead 19 18 21 20 28 62 130 41
Blood Elf 17 22 18 24 22 50 220 49
Draenei 21 17 19 23 25 51 175 39

Negativní efekty, které priest dokáže odstranit

Magic (magické), Disease (nákaza)

Speciální rasová kouzla

U priesta má každá rasa speciální kouzlo, které ostatní rasy nemají. Je to jeden z faktorů, ke kterému by jste měli přihlížet při výběru rasy pro priesta. Zde je přehled těchto kouzel.

Rasa Název kouzla Popis kouzla
Blood Elf/Undead Touch of Weakness Zraní melee útočníka a sníží jeho poškození vůči vám
Draenei Symbol of Hope Posílí morálku v partě a všem jednotkám se bude mana dobíjet rychleji po dobu 15 sec
Human/Dwarf Desperate Prayer Instantní heal, bez many, 10 minut cooldown
Troll Hex of Weakness Snížuje poškození způsobované nepřítelem a efektivnost healu o 20%
Night Elf Starshards Vyšle déšť, který zraňuje nepřítele po dobu 15 sec
Blood Elf Consume Magic Odstraní 1 buff z priesta a vrátí mu manu. Použitelné pouze na buffy od priesta
Undead Devouring Plague Nakazí cíl a působí mu poškození po dobu 24 sec. Způsobené poškození léčí priesta
Draenei/Dwarf Chastise Poškodí cíl svatou magií a omráčí ho na 2 sekundy
Human Feedback Každé kouzlo proti priestovi vysaje utočníkovi manu a způsobí mu poškození
Troll Shadowguard Vytvoří štít kolem priesta, každý útok na priesta zraní útočníka. Trvá 10 min
Night Elf Elune's Grace Sníží šanci, že budete zasaženi melee nebo ranged útokem o 20% po dobu 15 sekund

 

 

 

 

Rogue

Rogue (Podvodník) je povolání, které vyniká v masivním poškození (dmg). Je to mistr překvapení, dokáže se skrýt před zraky svých nepřátel a pak je napadnout ze stínů. Rogue dokáže také vytvářet jedy, které poškozují, zpomalují nebo jinak zmrzačí nepřátele a sníží tak jejich efektivnost v bitvě. V partě je užitečný nejen díky svému masivnímu poškození a jedům ale také díky tomu, že dokáže otevřít zamčené truhly a odhalit nastražené pasti.

Přednosti

  • Abilita Stealth mu dovoluje dostat se na různá místa snáze než ostatní
  • Může vytvářet jedy a poškodit nebo zpomalit nepřátele
  • Velmi vysoké poškození v boji na blízko
  • Dokáže páčit zámky
  • Dokáže velmi efektně utéct z boje díky abilitám Vanish, Sprint a Blind

Slabiny

  • Nemůže se sám léčit
  • Může nosit pouze látkovou a koženou zbroj
  • Nevlastní žádná podpůrná kouzla

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Human, Dwarf, Night Elf, Gnome, Orc, Troll, Undead 
Standardní Bary: Životy / Energy
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather) 
Dostupné zbraně: Daggers, 1h Swords & Maces, Fist Weapons, Všechny ranged

Co je důležité se naučit

  • Umět dobře využívat stealth
  • Být rychlý, nedovolit svému nepříteli uniknout
  • Správně využívat všechny dostupná komba
  • Hlídat si aggro. S takto velkým poškozením je přebrání aggra velmi jednoduché.

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Armor Health
Human 21 23 21 20 21 48 55
Dwarf 23 19 24 19 19 40 85
Night Elf 18 28 20 20 20 58 45
Gnome 16 26 20 24 20 54 45
Orc 24 20 13 17 23 42 75
Troll 22 25 22 16 21 49 52
Undead 20 21 22 18 25 44 65
Blood Elf 18 25 19 24 19 54 44

 

 

 

 

 

Shaman

 

Shaman (Šaman) je duchovní vůdce svých kmenů a klanů. Dokáže léčit nebo podporovat spojence za pomocí kouzel a totemů. Může nosit střední zbroj a dokonce masivní obouruční zbraně. Staré přísloví "všeuměl, mistr v ničem" nejlépe popisuje šamana, je to jediné skutečně "hybrid" povolání. I když nevyniká v žádném aspektu svého repertoáru, v partě je užitečný. Hledáte support healera? Off-tanka? Dalšího damage-dealera? Šaman to může poskytnout. Má hodně užitečných kouzel pro podporu party.

 

Přednosti

  • Může nosit i kovové brnění, což je vhodné pro boj z blízka
  • Může léčit a oživovat spojence
  • Může se přeměnit na Ghost Wolfa a pohybovat se rychleji
  • Vlastní Earth, Fire, Air a Water totemy
  • Může bežet po vodě, nebo neomezeně dlouho dýchat pod ní
  • Má k dispozici instatntí kouzla, které můžou i zpomalit protivníka

 

Slabiny

  • Většina totemů má málo zdraví, takže se dají lehce zničit
  • Velmi závislý na maně
  • Nevlastní žádné dlouhotrvající buffy

 

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Draenei, Orc, Tauren, Troll 
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail) 
Dostupné zbraně: Staves, Fist Weapons, 1H Axes & Maces
Zbraně dostupné v talentech: Dual Wield, 2H Axes & Maces

 

Co je důležité se naučit

  • Umět dobře léčit
  • Správně využívat všechny totemy a kouzla

 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Orc 24 17 23 18 25 77 73 48
Tauren 25 18 23 16 24 81 71 44
Troll 22 22 22 17 23 67 72 58
Draenei 22 17 20 22 24 47 105 36

 

 

 

Warlock

 

Warlock (Černokněžník) je mistr stínových, ohnivých a démonických sil. Ačkoli je to silný kouzelník s ohromnou ničící silou dokáže využít démonické síly tak, aby pomáhaly spojencům. Jeho hlavní síla je v poškození za určitý čas a v debuffech. Prokletí mají různé účinky, a k většímu poškození mu ještě pomáhá pet, který mu navíc poskytuje nová kouzla a buffy. Warlock může také ovládnout humanoidy, elementály a démony za pomocí kouzel Banish a Seduction.

 

Přednosti

  • Může vyvolat a ovládat démony
  • Může vytvořit Healthstone, kámen, který po použití vyléčí životy
  • Může přivolat ostatní členy party díky kouzlu Ritual of Summoning
  • Může si vyčarovat Démonického koně
  • Díky kouzlu fear může na krátkou chvíli neutralizovat nepřítele
  • Je schopen sát životy protivníků a tím doplňovat své vlastní

 

Slabiny

  • Některá kouzla potřebují Soul Shardy
  • Může nosit pouze látkovou zbroj
  • Omezené možnosti při boji na blízko

 

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Blood Elf, Human, Gnome, Orc, Undead
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth)
Dostupné zbraně: Daggers, Wands, 1h Swords, Staves

 

Talenty

Přemýšleli jste kam dát své talenty tak, aby to bylo co nejvýhodnější? Nevíte jestli je talent dobrý na PvP nebo se spíš hodí na PvE? Nebo jste si jen zkrátka nevěděli rady s překladem? Pak právě pro vás je tady naše nová Talent Guide.

 

Co je důležité se naučit

  • Jak si rozdělit aggro mezi peta a sebe
  • Jak efektivně sbírat a používat Soul Shardy

 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana Armor
Human 20 20 21 22 23 53 140 45
Gnome 15 23 20 26 22 43 200 51
Orc 23 17 23 19 25 73 109 39
Undead 19 18 22 20 27 63 110 41
Blood Elf 17 22 19 26 21 42 197 49

Negativní efekty, které warlock dokáže odstranit

Magic (magické) - za pomocí peta Felhunter

 

 

Warrior

 

Warrior (Válečník) může být tank chráněný štítem, schopný odolávat velkému množství poškození, ale také mocný damage-dealer, který dokáže zabít protivníka v jediném odvetném úderu. Jeho útoky nejsou zaměřeny pouze na poškození, dokáže také zmrzačit nebo zpomalit své nepřátele. Vlastní několik typů bojových pokřiku, které podporují partu a taky dokáže měnit své postoje podle způsobu boje. S každým úderem se zvyšuje hladina hněvu, kterou používá jako manu.

 

Přednosti

  • Může nosit všechny zbroje a všechny zbraně (kromě wand)
  • V boji vydrží více než jakákoliv jiná postava
  • Specializace pro boj na blízko
  • Velké možnosti boje díky postojům

 

Slabiny

  • Nemůže se sám lečít
  • Velmi závislý na vybavení
  • Omezené možnosti při boji na dálku

 

Všeobecné informace

Dostupný pro Rasy: Všechny (kromě Blood Elfů)
Standardní Bary: Životy / Rage
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail), Plátová (Plate)
Dostupné zbraně: Všechny (až na Wand)

 

Co je důležité se naučit

  • Jak si udržovat aggro (pokud plánujete být tank)
  • Jak efektivně a rychle sbírat Rage

 

Startovní atributy

Rasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Health Armor
Human 23 20 22 20 21 60 47
Dwarf 25 16 25 19 19 90 34
Night Elf 20 25 21 20 20 50 57
Gnome 18 23 21 24 20 50 53
Orc 26 17 24 17 23 80 36
Tauren 28 15 24 15 22 84 32
Troll 24 22 23 16 21 70 51
Undead 22 18 23 18 25 70 43
Draenei 24 17 21 21 22 50 36

 

 

 

 

Zdroj:

www.wow.wigudes.cz

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář